Oxford in Chelles Toussaint 2019 (7th Edition) – Day 1

Welcome to Oxford in Chelles!
Nervousness quickly taken over by laughter as…
…Parents and campers meet the lovely international team of camp counsellors!

Mrs Caulkin, director of Jack n’ Jill, presents the week programme and the counsellors

USA, Canada, South Africa, Brazil, Chile, UK and the Bahamas are represented at this camp.
Ola smiles all the time!
So do Georgia and Hashmir.
We love welcoming our returning students.
First interactions can be a bit timid. Wait till Friday and you’ll see!
Activities begin!
Beavers or Otters? Which team are you in?
Personal Skipping Challenge.
Counting with team-mates: thirty, thirty-one, thirty-two…forty., forty-one…..
Memory and Vocabulary game : I went to market and I bought…

Ce jeu excellent fait travailler la mémoire avec des objets de chacun, étendre le vocabulaire au fur et à mesure que chacun ajoute son achat, et le passé simple de deux verbes irréguliers : I went … I bought

Roger’s class learning on their feet!

Notre programme va adresser toutes les intelligences et les façons d’apprendre de nos jeunes : du scolaire, du assis, du sport, de l’art, du visuel, de l’auditif, du kinesthésique, de l’oral,…. il y en a pour tout le monde

Returning students leading the fun!
New verbs and adjectives. Le jeu de The Minister’s Cat est un jeu parlé sur les adjectifs commençant par chaque lettre de l’alphabet. On va se créer un banque d’adjectifs

Et on va les consigner dans nos Log Books, sur la page Glossary à la fin.

Les Log Books sont un carnet souvenir qui relate tout ce que nous faisons. C’est l’opportunité de fixer le vocabulaire et faire un travail calme à la fin de la journée qui permet de revoir les acquis de la journée.

Le Log Book est fait de façon collégiale. Nous écrivons ensemble nos phrases.

Learning while playing!

Une super première journée, déjà des jeunes plus détendus et souriants nous disent Goodbye à 17h30!